Aktiviteiten
(01-2021)
Steeds meer mensen weten de uitzendingen van onze kerkdiensten te vinden. In de tijd dat we nog met 30 mensen de dienst mochten bijwonen werd dezelfde dienst vanaf ongeveer 45 adressen gevolgd en vanaf een vergelijkbaar aantal adressen later bekeken. Het is fijn dat de diensten zo toch door een grote groep mensen kunnen worden mee gevierd. Uiteraard hopen we dat we snel weer zonder beperkingen elkaar in het kerkgebouw mogen ontmoeten, maar we verwachten dat ook dan dit middel goed gebruikt zal blijven worden.
Voor de dienst wordt de liturgie in beeld gebracht, is uw emailadres bekend dan kunt u deze ook via de mail krijgen. Toezending aanvragen kan via maryvetlkamp@texel.com. Omdat de camera veel tijd nodig heeft om te schalen tussen podium en de houder met de liturgie komt deze daarna niet meer in beeld. We proberen de liederen die u thuis wel mee mag zingen duidelijk aan te kondigen.
Soms lukt het niet om een goede verbinding te krijgen. Meestal wil het wel helpen als u de verbinding even verbreekt en daarna weer opstart. U hebt dan de keuze tussen live (beeld en geluid) en audio (alleen geluid).
Liturgisch bloemschikken in de
adventstijd (11-2020)
Op de avondmaalstafel in De Burght staat de komende weken een telkens
veranderend bloemstuk. De basis blijft hetzelfde maar krijgt iedere week een
ander accent. De bloemschikking komt vanuit de landelijke PKN. Ank van Putten
heeft deze voor onze gemeente gemaakt. In de beschrijving staat de volgende
uitleg:
“De basis voor
de adventsschikkingen bestaat uit een zelfgemaakte open schaal, opgebouwd uit
driehoekjes. De schaal wordt op vier pijlers geplaatst. Voor de pijlers zijn
vier wijnflessen gebruikt. Het getal 3 staat symbool voor de verbinding tussen
het goddelijke, de mens en de andere mens daar tegenover. Het getal 3 komt
terug in de driehoekjes waaruit de schaal is opgebouwd.
Het getal 4 verwijst naar de vier adventzondagen, maar ook naar de vier windrichtingen. Een Goed Leven voor een ieder, waar je dan ook geboren bent. Het getal 4 komt terug in de vier kaarsen en de vier pijlers.
De schaal staat symbool voor de plek waar jouw wiegje of kribbe heeft gestaan. Een basis waaruit je, door de komst van Jezus Christus, dat Goede Leven mag ervaren, en tot bloei mag komen in Gods licht. De schaalvorm is een open vorm. Waar je ook vandaan komt, het is voor iedereen mogelijk om dat Goede Leven te ervaren.” Naast de bloemschikking zal er voor Kerst versiering aan de pilaren komen, naast de kerstboom en wellicht een kersstalletje. Ook hangt aan de zijmuur van de kerk het wandkleed met de zwangere Maria, die ooit op een startzondag gemaakt is door leden van de gemeente.
De liturgiewerkgroep.
Gebruiksplan De Burght Texel
(8-10-2020)
Vooraf aanmelden.
Aanmelden kan per dienst voor vrijdag via maryveltkamp@texel.com of
telefonisch op vrijdag tussen 18.30 en 20.30 via 0222313600.
Andere
halve meter afstand = drie stoelen
Wie loopt draagt een
mond-neusmasker
Ga direct naar een
zitplaats en blijf zitten
Ga zitten op de plaats die wordt aangewezen
Maximum aantal bezoekers
1.
Het aantal mensen dat naar binnen
mag wordt bepaald door de ruimte die er tussen mensen uit het zelfde
huishouden vrij gehouden moet worden. We ontvangen maximaal 30
kerkgangers in de dienst. Daarnaast zijn er medewerkers zoals: voorganger,
ouderling van dienst, diaken van dienst, organist, cantors, kosters,
geluidsmedewerker en plaatsaanwijzers . Huisgenoten kunnen naast elkaar
zitten. Zijn die er veel dan kunnen er extra plaatsen ontstaan wanneer maar
1,5m tussen de volgende over blijft. Kerkbezoekers wordt gevraagd zich vooraf
aan te melden. Bij de deur heet een co?dinator de mensen welkom en vraagt hen
naar hun gezondheid en controleerd hun vermelding op de lijst van aangemelde
kerkgangers. Er worden enkele plaatsen vrij gehouden voor onverwachte
bezoekers van buiten de eigen gemeente (Stoel van Elia). Vanaf nummer 31
worden mensen naar Kerkdienstgemist.nl door verwezen en wordt desgewenst hun
naam voor de volgende week genoteerd. Mensen met corona gerelateerde klachten
worden niet toegelaten
2. *
De afstand tussen de rijen moet 2m
zijn om bij een zittend persoon 1,5m tot degene er voor te houden.
* Tussen mensen uit een huishouden worden drie stoelen vrij gehouden om 1,5m
afstand te realiseren.
* De dienstdoende ambtsdragers
krijgen een plek bij het podium aan de noordzijde.
Looproutes
Mensen die binnen komen lopen langs de
rechter of linkerzijde naar voren en vullen de rijen vanaf het midden op. Bij
meerdere mensen uit een huishouden wordt zo nodig door het verplaatsen van de
mededeling ?niet gebruiken? de indeling aangepast . Ook predikant en
ambtsdrager lopen via de zijkant naar voren.
Bij het begin van de dienst
mogen mensen alleen via de hal naar binnenlopen, moet iemand de kerk verlaten
dan moet dit via de zuidelijke zijdeur.
Mensen die slecht ter been, een rollator of rolstoel gebruiken kunnen onder
begeleiding van een koster het gebouw via de hoofdingang verlaten.
Plaats toewijzen
De koster ontvangt mensen bij de
deur in de zaal, verwijst ze naar liedboeken, zondagsbrief en een van de twee
zijgangen.
Elke zijgang heeft een co?dinator deze
zorgt voor een ordelijke opvulling van de beschikbare plaatsen. In het
bijzonder wanneer zich groepen huisgenoten hebben aangemeld.
Eredienst:
De voorganger blijft gedurende de
dienst bij de tafel.
Wanneer er een lector is zit deze op de voorste rij of op een hoekplaats.
Voorganger, ouderling van dienst en lector gebruiken ieder een andere
microfoon/lessenaar. Moet er toch gewisseld worden dan tussendoor schoonmaken.
Voorzang
Maximaal 5 voorzangers zitten op het
podium naast de voorganger en achter de avondmaalstafel.
Zij houden ten allen tijde 1,5m tussen elkaar en de voorganger, tenzij mensen
uit ?n huishouden komen.
Het aantal voorzangers wordt beperkt tot
wat mogelijk is met in achtneming van 1,5m afstand tussen alle mensen die op
enige moment een taak hebben op het podium.
Voorzangers houden 5m afstand tot anderen
in de richting waarin zij zingen.
Nevendienst
De leiding van de nevendienst zit op een hoekplaats
Toiletten
Gebruik van de toiletten wordt tot het
minimum beperkt.
Er mag maar ?n persoon te gelijk in de toiletruimte. De deuren naar de
toiletten blijven open zodat niemand deze voor het handwassen hoeft aan te
raken.
Kerkenraad tijdens de eredienst
Ouderling van dienst en
diaken lopen met de predikant mee, kerkrentmeesters helpen bij het plaats
aanwijzen.
Avondmaal
Update 6 juli: Met
inachtneming van de voorschriften van het RIVM kunt u het Avondmaal vieren.
Dat betekent: op anderhalve meter afstand van elkaar. Wijn in aparte bekertjes
die niet wordt aangereikt, maar die mensen zelf pakken. Stukjes brood die
mensen zelf van een schaal pakken.
Drie vormen lijken mogelijk:
1. *
De
veiligste manier om alle kerkgangers te laten deelnemen is wanneer per persoon
wijn en brood klaarstaat op de niet te gebruiken stoelen, iets minder veilig
is dat men dit bij binnenkomst brood en wijn zelf kan pakken en naast zich
neerzetten totdat het nodig is. Dat voorkomt veel geloop. Mensen die thuis mee
doen zouden door een alternatief Tafeltje Dekje ook voorzien kunnen worden en
meevieren.
*
Rij voor rij worden de mensen uitgenodigd om naar
voren te lopen en wijn en brood te pakken.
Dit wordt begeleid door de ouderling van dienst, diakenen en coödinatoren.
Dit geeft veel loopbewegingen en risico?s op te dicht bij elkaar komen. De
voorste rij wordt in dit geval vrij gehouden.
* Het brood en wijn worden namens de gemeente door de voorganger genuttigd.
Collecteren
Collecte via de rekken met
collectezakken bij de zijdeuren. Aan noordzijde inclusief GIVT knoppen.
Collectezakken worden na de dienst met
handschoenen aan opgepakt, geleegd en teruggeplaatst.
Hygiëne
Geen kleding aan de kapstokken
ophangen, gebruik de stoel waar je op gaat zitten.
Middelen om toilet na gebruik schoon te
maken zijn aanwezig
Liedboeken pakken de mensen zelf en zetten
de mensen zelf terug; 36 uur later kunnen deze weer veilig worden gebruikt..
Bij elke zijdeur een rek boeken plaatsen. Kosters dragen handschoenen wanneer
ze de boeken toch moeten aanraken.
Geen liturgie? (liedboeken),
zondagsbrieven of wat anders uitreiken maar zelf laten pakken, zondagsbrieven
en liturgie? enigszins los neer leggen zodat niet de hele stapel hoeft te
worden aangeraakt.
Bij de ingang van het kerkgebouw staat
ontsmettingsmiddel klaar.
In de toiletten zijn ontsmettingsdoekjes
voor de toiletbril aanwezig. Handendrogen alleen met de drogers. Handenwassen
met water en zeep uitdispenser.
In de keuken hangen geen handdoeken maar
zijn papieren handdoekjes aanwezig. Handenwassen met water en zeep uit
dispenser.
Koffie drinken na de
dienst
Koffie wordt gedronken zittend aan de
tafels in de zijbeuken, de koffieschenkers hebben hier alles klaargezet.
Per tafel maximaal 4 personen, stoelen
bijplaatsen is niet toegestaan.
Mensen uit een huishouden mogen naast
elkaar zitten en houden 1,5m afstand tot mensen uit een ander huishouden.
Per tafel verzorgt ?n van de aanwezigen
het uitschenken.
Koffieschenkers dragen tijdens hun werk
handschoenen
Koffie en thee worden geschonken in
wegwerpbekers zonder houders.
Op aanwijzing van een co?dinator
verplaatsen mensen zich uit hun rij naar een tafel of naar de uitgang, er
wordt niet stilgestaan voor een praatje in het kerkgebouw.
Na het koffiedrinken werpt ieder de
gebruikte beker in een vuilnisbak zonder deksel.
Mensen die niet blijven koffiedrinken
verlaten de kerk wanneer zij in de zuidelijke zijbeuk staan, kosters
begeleiden hun vertrek.
Andere ruimtes dan de
kerkzaal
De consistorie wordt alleen gebruikt
door de voorganger en dienstdoende ambtsdrager(s), de geluidsmedewerker kan
hier komen om te helpen de loopmicrofoon te bevestigen.
Tijdens de verbouwing van De Schakel wordt
de consistorie tijdens de dienst gebruikt door de nevendienst. De leidster van
de nevendienst kan voor de dienst spullen klaarzetten zolang er daardoor niet
meer dan zes personen tegelijk in de ruimte zijn en deze de 1,5m afstand in
achtnemen.
De keuken is alleen toegankelijk voor ?n
koster of ?n koffieschenker, wanneer zij tot het zelfde huishouden behoren
mogen het ook twee personen zijn.
De Schakel is afgesloten, tenzij er
nevendienst is en dan alleen voor de deelnemers daarvan toegankelijk.
Mensen van 70 jaar en
ouder of mensen met een kwetsbare gezondheid.
Zolang het RIVM advies geldt om niet op
bezoek te gaan bij mensen van 70 jaar of ouder en bij mensen met een kwetsbare
gezondheid op bezoek te gaan raden wij hen aan om de dienst op afstand te
volgen.
Besluiten mensen uit deze groep de dienst
wel bij te wonen dan krijgen zij zoveel mogelijk een hoekplaats (vanwege de
ringleiding wel binnen het ?normale gebruiksvlak?) en verlaten zij met
voorrang het gebouw na de dienst.
Vergaderingen en gespreksgroepen
Kies een ruimte waar zonder enige moeite 1,5m tussen de deelnemers kan worden aangehouden. (Thuis vergaderen zal dus niet snel met meer dan drie personen kunnen ook wanneer er weer meer dan drie personen op bezoek mogen komen. In de consistorie is met het op afstand bijplaatsen ven een extra tafel ruimte voor een vergadering met maximaal 6 personen, zonder extra tafel voor 4 personen, deze moeten wel aftand tot de tafel houden, die is slechts 1,20m breed.
2. Verslag gemeentemiddag 29 november 2019 (42 gemeenteleden) (01-2020)
Meta Blommers opent de bijeenkomst en heet een ieder welkom. Meta leest
een gedicht voor van Vaclav Havel: De weg van de hoop.
Douwe Kooiker informeert de aanwezigen over de financi?e
situatie van de gemeente aan de hand van de jaarrekening van 2018. Jan van
Groningen geeft aan dat het ?levend geld? flink wordt aangevuld met de
opbrengsten van allerlei activiteiten zoals het torenbeklimmen, bazaar e.d. En
dat van dit geld in principe alles betaald moet worden. Ook is de
energierekening in 2018 1? maal zo hoog geworden. Douwe Kooiker verklaart dat
er veel gemeenteleden zijn die meer warmte willen in de kerk. De avondgebeden
vinden ook plaats in een verwarmde kerk zodat de mensen niet met jassen aan in
een koude kerk moeten zitten. Verder geeft Douwe Kooiker aan dat het spaargeld
over 2 banken is verdeeld. De begroting 2020 is op te vragen bij de scriba:
scriba.pkn.denburg@texel.com.Vervolgens naar
de gebouwen. De verkoop van het Poortcomplex is opgestart. Johan
Ramaker geeft aan dat hij een terugkoppeling naar de gemeente hierover had
verwacht. Met de idee? van sommige gemeenteleden is nu niets gedaan en dat
vindt hij een gemis. Eef Eelman merkt op dat de gemeente in de vorige
bijeenkomst akkoord is gegaan met de verkoop van de Poort.
Over de aanpassingen in de Burght legt Douwe Kooiker de tekening uit en verheldert hij de situaties met foto?s. Op 7 januari 2020 start de verbouwing. Dan het gebouw de Schakel, Douwe Kooiker geeft aan dat er door de werkgroep naar 3 opties wordt gekeken en ook naar de financi?e kant.
Meta Blommers deelt mee dat per 1 februari 2020 de Pastoraal werker Jessica Heetebrij voor een periode van 3 jaar in onze gemeente komt werken. Wikke Huizing voegt eraan toe dat zij zich gaat toeleggen op ouderen die thuis wonen en op gezinnen met kinderen. Het contract is 18 uur per week.
Tijdens de rondvraag worden er opmerkingen en vragen gesteld.
Eef Eelman : Wikke Huizing heeft een contract van 80% in onze gemeente.
Annie Dros: Vraagt zich af of er wel wat in de uitgangscollecte komt omdat veel kerkgangers meteen naar de koffie lopen. Zou 3 rondgangen tijdens de collecte in de dienst niet wat zijn? (later melden de kerkrentemeesters dat de meeste kerkgangers wel in de deurcollecte doneren).
Ook geeft Annie aan dat bij harde wind en kou de zijdeur toch gebruikt kan worden, dit scheelt wellicht in de stookkosten. Er wordt aangegeven dat het pad naar de zijdeur toe voor mensen, die slecht ter been zijn, moeizaam kan zijn omdat het pad hobbelig is. De dienstdoende kosters bepalen de gang van zaken op de zondagmorgen.
Coby van Tatenhove: Voor veel gemeenteleden geeft het verdriet dat de Poort dicht gaat en dat er alleen over geld en rendement gesproken wordt. Ze zou het fijn vinden als ook aan die gevoelens van verdriet aandacht komt. Wikke Huizing geeft aan dat men zich hier zeer bewust van is. Het afscheid moet goed gebeuren en recht doen aan de gevoelens van velen. Als er mensen zijn die suggesties hebben, laten die zich vooral melden. Govert van Noort: We kunnen de spullen van de Poort toch meenemen naar de Burght en gaan gebruiken. Reinie Dijkshoorn: Merkt op dat destijds in Oosterend een waardig afscheid was van de Gereformeerde kerk. Alles werd in een optocht naar de andere kerk gebracht door de gemeenteleden.
Jan van Groningen: Door de financi?e situatie van de gemeente is destijds de koster wegbezuinigd en kreeg de organist minder toelage. Hij vraagt zich af, nu er wel geld is voor een pastoraal medewerker, of er ook weer geld kan komen voor een koster en meer toelage voor de organist.
Na een 2e kop koffie of thee zingen we met elkaar een aantal opgegeven liederen.
Wikke sluit de bijeenkomst af met gebed. Hierna gaan we aan tafel voor een heerlijke maaltijd en zingen we tot slot nog het lied: Daar ruist langs de wolken.
Namens de kerkenraad, Roelie Struick
Voor het seizoen 2019-2020 is er een
gemeentegidsje
gemaakt. Dit
is de voorkant :
Gemeentegids Protestantse Gemeente Den Burg
seizoen 2019/2020
Twee gemeenten (rode vlakken)
vormen een nieuw geheel rond het kruis.
Hierin staan alle actuele
adressen en relevante telefoonnummers. Ook worden er een aantal activiteiten in
beschreven en aangekondigd.
Dank aan Froukje, Roelie en Janneke voor het denk- en typewerk!
Resultaten torenklimmen in 2019
(12-2019)
Wat betreft de torengelden gaf 2019 een wat teleurstellend resultaat te zien. De opbrengst nam de afgelopen jaren met gemiddeld 1000.- Euro per jaar toe, dit jaar echter een afname van ongeveer 3000.- Euro (dus 4000.- minder dan verwacht). De verkopen van Jelle, Bea en Sjaak gingen wel goed, ongeveer 1000.- meer dan vorig jaar. De afname van de torengelden had naar mijn idee verschillende oorzaken: veel te warme of regenachtige dagen, andersoortig gebruik van de kerk (expositie, begrafenissen, concert) verder moest er veel moeite gedaan worden om het rooster rond te krijgen en het lijkt er op dat de rek er bij een aantal (bejaarde) vrijwilligers inmiddels wel uit is. Maar eens over denken of en hoe het volgend jaar moet !!
Mocht u volgend
jaar nog wat uurtjes vrij kunt maken als torenwachter m/v dan wordt dat zeer
gewaardeerd. Je bent altijd met z'n twee? en maakt met heel veel gasten erg
leuke gesprekjes. Er kan koffie en/of thee worden gezet en als in het voorjaar de
koffiekeuken operationeel is kan er op dat gebied nog veel meer. U kunt zich
opgeven bij Jan van Groenigen, tel. 313034.
Bazaar 2019
(12-2019)
Het was dit jaar een drukbezochte en gezellige bazaar, ook de Bingo ?s
avonds was heel goed bezocht en erg gezellig. We hebben een prachtig bedrag
van netto ? 5000,- over kunnen maken naar de Kerkrentmeesters. GEWELDIG, het
liep allemaal op rolletjes en dat is vooral te danken aan alle hulp, die we
hebben gehad HEEL VEEL DANK DAARVOOR!!! Overdag waren er ook diverse
raadspelletjes: de boodschappenmand ging naar Bart Bakker, Vliestraat, het
aankoopbedrag van de boodschappen was ? 30,65. De naam van de pop was Iris en
is jammer genoeg niet geraden.
Na de bingo zijn de loten van de grote loterij getrokken. De hoofdprijs, een
espressoapparaat, is gewonnen door Koos en Alide Zegers. De andere
prijswinnaars maken we bekend in het kerkblad: de prijzen zijn al
rondgebracht. Iedereen bedankt voor zijn inzet, op welke manier dan ook.
Een groet van de bazaarcommissie en tot volgend jaar!!!
Verslag
Protestantse Startzondag
(11-2019)
De startzondag van 6 oktober vond dit jaar plaats in Den Burg. De voorbereidingen verliepen zeer voorspoedig tot een paar weken van te voren de genodigde kunstenaar ziek werd. Hij zou een groot deel van het programma verzorgen. En het leek wel of de Wet van Murphy toen in werking ging: dan gaan er meer dingen mis. Zo was er op de ochtend van 6 oktober geen adequaat vervoer voor de harp van Sterre Veldhuis, ondanks goede wil van meerdere mensen. Dus werd de harp, inderhaast vervoerd door firma Oosterhof, gaande de dienst binnen gedragen.
Het leek wel een bedachte act?.en wat was het mooie muziek die daarna gespeeld werd! Na de dienst was er heerlijke taart en een uitwisseling van de drie gemeenten. Over het afgelopen jaar en de plannen voor het komende seizoen. Bij de evaluatie heeft de commissie alvast bedacht dat we volgend jaar minder afhankelijk willen zijn derden. Dat gaat vast en zeker goed komen. Namens de Startzondagcommissie, Wikke Huizing.
Kom meezingen in de cantorij (9-2019)
Al meer dan 6 jaar zingen we uit het Nieuwe Liedboek. Heel wat nieuwe liederen hebben we geleerd waarvan sommigen zeer geliefd zijn geworden. Er staan 1016 ! liederen in het boek. De teksten bieden een breed scala aan theologische inhoud en geloofsuitingen. De melodie? zijn heel divers in stijl en vorm en komen uit verschillende culturen. Veelkleurig dus. Iedereen, van jong tot oud, kan wel een lied van haar of zijn gading vinden.
Bijzonder is dat er vele liturgische gezangen in staan waarbij de cantorij een mooie taak heeft om in beurtzang met voorganger en gemeente te gaan zingen. Een vorm die aanstekelijk en stimulerend werkt.
Iedere maandagavond zingen we als cantorij uit dit veelkleurige liedboek en ontdekken heel vaak verrassende dingen. We genieten ervan. Gemiddeld ?n keer per maand zingen we tijdens de kerkdienst en proberen zo de gemeente te stimuleren en te ondersteunen bij het zingen van het onbekende - maar ook het bekende lied.
We nodigen u dan ook van harte uit om mee te komen zingen om zo nader kennis te maken met de vele liederen, in allerlei vormen, uit dit bijzondere liedboek.
We zingen een uur van 19.30 ? 20.30 uur. Maandag 2 september is de eerste repetitie. Voorlopig in de Burghtkerk in de wintermaanden in De Poort en na Pasen weer in De Burght. Dyo Wassink.
Jaarlijkse lichtjesavond
in De Burght
?De Burghtkerk vaker openstellen voor belangstellenden?. Dat was ?n van de
uitkomsten van de bezinningsavonden die bureau VIND afgelopen jaar
organiseerde voor de gemeente.
In het zomerseizoen is de kerk al vaak open. En veel toeristen komen dan
binnen om even rond te kijken, rustig te zitten of een kaarsje aan te steken.
Van die laatste mogelijkheid wordt heel veel gebruik gemaakt. Dat bracht ons
op het idee om een lichtjesavond te houden in de wintermaanden.
Begindecember willen we de kerk met kaarslicht verlichten en mensen vanaf de
straat uitnodigen om binnen te komen en een kaarsje aan te steken. Voor wie of
wat dan ook. Er zal een boek liggen om voorbeden in op te schrijven die we in
de dienst van de volgende zondag mee kunnen nemen in het gebed van de gemeente.
De lichtjesavond wordt aangekondigd via de Texelse media en u kunt natuurlijk
vrienden en kennissen op de hoogte brengen.
De opmerking ?dat is me veel te roems?? is al gehoord. Kan zijn, maar het
symbool van licht voor de aanwezigheid van God is al zo oud als de bijbel
zelf. Het is een krachtig symbool dat iedereen begrijpt, ?k mensen die
gewoonlijk niet naar de kerk gaan. En voor hen doen we dit in eerste
instantie. In veel Protestantse kerken in Nederland worden zulke
lichtjesavonden gehouden. Voor wie nieuwsgierig is?kijk eens op internet via
Night of Light/Utrecht. Wie mee wil helpen kan zich altijd melden
bij ondergetekenden.
Wikke Huizing, Hillie Oosterhof.
Voedselbank
Omdat de liturgiecommissie geregeld bij elkaar komt en er wordt ge?alueerd over het verloop van de kerkdiensten o.a. over de Dankdag van het afgelopen jaar waar etenswaar na afloop van de dienst was bestemd voor de voedselbank zijn we al pratend en nadenkend hierover het eens geworden of het niet mogelijk is om een vaste plek in de kerk te cre?en waar we als gemeenteleden voedsel kunnen neerzetten voor de Voedselbank. Omdat het broodnodig is en we het ook als een taak van de kerk zien om hier aandacht aan te blijven geven.
Inmiddels heeft de kerkenraad hierin toegestemd. Waar we dankbaar voor zijn.
De liturgiecommissie.
STICHTING
BROODNODIG OP TEXEL:
Wij
danken de kerkenraad en de liturgiecommissie voor dit geweldige
aanbod. De toename voor de Voedselbank is de afgelopen tijd
met meer dan 125% gestegen. En over heel Nederland is deze
trend
ook te zien, zodat de verdeling vanuit het distributiepunt ook
steeds minder is geworden. En het eind is nog lang niet in zicht.
En denk nu
niet, mij overkomt het niet, het kan iedereen overkomen.
Wij zullen er
voor zorgen dat achter in de kerk een vast
plekje
komt voor ?n krat en ?n busje, zodat u ook uw giften daarin kunt
stoppen.
Uw giften zullen door Henk Keyser of Dwight Penha na de dienst opgehaald worden.
Namens het bestuur, vrijwilligers en deelnemers willen wij u hartelijk danken.